Probrané učivo

STŘEDA 9.10.2024

Český jazyk – Školák Pepa 1, str. 10 – celá strana, písmeno A

Matematika – str. 26 (cv. 3), str. 27 (celá strana)

ÚTERÝ 8.10.2024

Český jazyk – čárymáry str. 15

ČLS (Prvouka) – S Pepou do školy (modrá), str. 21, cv. 3, str. 22 (celá strana)

PONDĚLÍ 7.10.2024

Český jazyk – Školák Pepa, str. 9 (celá strana)

Matematika – str. 24, cv. 3, str. 25, cv. 1, 2, 3, 4, str. 26, cv. 1

PÁTEK 4.10.2024

Matematika – str. 23, 24 (cv. 1,2)

Český jazyk;

  • Čárymáry – str. 14
  • Školák Pepa 1 – str. 8
    ČTVRTEK 3.10.2024

Český jazyk – Čárymáry str. 13

Matematika – str. 21 (cv. 3,4,5); str. 22 (cv. 1,2)


STŘEDA 2.10.2024

Český jazyk – písanka str. 2 (písmeno S)

Matematika – str. 20, 21 (cv. 1)

ÚTERÝ 1.10.2024

Český jazyk – Čárymáry str. 11 a 12

Matematika – str. 18 (celá strana), 19 (cv. 1, 2)

PONDĚLÍ 30.září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy, str. 6 – písmeno S


PÁTEK 27. září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy, str. 20, cv. 1 (po dokončení vyzkoušet opis slov)

  • Čárymáry – str. 10

Matematika – str. 17 (celá strana)

ČTVRTEK 26.září

Český jazyk – Školák Pepa 1 – str. 5 (celá strana)

Matematika – učebnice str. 15 (cv. 2, 3), str. 16 (cv. 1, 2)

STŘEDA 25.září

Matematika – str. 14 (celá strana) + str. 15, cv. 1

ÚTERÝ 24.září

Český jazyk

  • písanka – písmeno O (celá strana – poslední dva řádky v ovečce za DÚ)
  • čárymáry – str. 9

ČLS (prvouka) – S Pepou do školy (modrá učebnice) str. 18 – celá strana, str. 19 – poslední cvičení rébus – zapsat do řádku slovo PODZIM

PONDĚLÍ 23.září 2024

Český jazyk

  • čárymáry – smajlíci
  • Školák Pepa 1 – str. 4 – písmeno O

Matematika – učebnice str. 13 (celá strana)

PÁTEK 20.září 2024

Český jazyk

Čárymáry – str. 7

S Pepou do školy – str. 16, cv. 2, str. 17, cv. 1 (dokreslit mytí rukou), 2 a 3

Matematika – str. 12, celá strana

ČTVRTEK 19. září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy, str. 16, cv. 1

Matematika – str. 11, cv. 2, 3, 4, 5

ČLS (Prvouka) – S Pepou do školy, str. 8, cv. 2

STŘEDA 18. září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy

  • str. 15 – celá strana

Čárymáry – kruhy okolo postav (máma, táta, Pepa, Ája), spojit je rovnou čarou a všechny členy rodiny dát do velkého obdélníku dle šipek.

Matematika – učebnice str. 10, celá strana – Psaní čísla 2

ÚTERÝ 17. září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy

  • str. 14, cv. 2 – přečíst obrázky a nad každé slovo napsat slabičnou stavbu slova (např. tužka -> tu-žka -> tu = krátké, označíme puntíkem, žka = krátké, označíme puntíkem; kružítko –> kru-žít-ko –> kru = krátké, označíme puntíkem, žít = dlouhé, označíme čárou, ko = krátké, označíme puntíkem), s žáky jsme slova rovněž vytleskávali. Následně vybarvit slova, která se rýmují, stejnou barvou (tužka-hruška, kružítko – pravítko…)

ČLS (Prvouka) – S Pepou do školy

  • str. 13, cv. 2 – hledání rozdílů
  • str. 14, cv. 1 – pojmenování černobílých předmětů na obrázku, jejich nalezení v barevném obrázku uprostřed a následné vybarvení dle předlohy

PONDĚLÍ 16.září 2024

Matematika – str. 9

  • cv. 1 – přečíst (Vybarvi jedno auto) a vybarvit auto/náklaďák
  • cv. 2 – pojmenovat a vybarvit geometrické tvary (přečíst celou větu – vybarvi jeden modrý trojúhelník…)
  • cv. 3. – Doplnit kolečka a přečíst celé věty (Jedna helma.)
  • cv. 4 – přečíst a doplnit kolečka
  • cv. 5 – nakreslit značku dej přednost v jízdě

Český jazyk – S Pepou do školy

  • str. 12, poslední cvičení s hvězdičkou – zvolit, který pozdrav je vhodný pro rodiče, učitele a kamarády. Následně dle zadání zakroužkovat vybraná písmena.
  • str. 13, cv. 1

PÁTEK 13. září 2024

Český jazyk

S Pepou do školy:

  • str. 11, cv. 1 – pouze povídání si o tom, kdo pracuje ve škole, pojmenování osob a následně slovní přiřazení k jednotlivým obrázkům ze středního sloupce (např. účetní – počítač, peníze, kalkulačka, žák/žákyně – batoh, pastelky, pouzdro…)
  • str. 12, cv. 1 – přiřadit k hrníčkům jejich stín, hrníčky s uchem otočeným doprava zakroužkovat červeně, s uchem otočeným doleva modře.
  • str. 12, cv. 2 – pojmenovat osoby (učitel/ředitel/školník…), najít a zaznačit rozdíly na obrázcích.

Čárymáry – rovné čáry

Matematika – celá strana č. 8, zkoušení psát čísla 1 (nejdříve zobáček, poté delší čára – dbát na správné psaní čísla!)

ČTVRTEK 12. září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy, str. 10, cv. 1 – pojmenovat obrázky a vybarvit kolečka u nich stejnou barvou, jako jméno holčičky.

Matematika

  • str. 6, cv. 2 – přečíst puntíky (zleva doprava)
  • str. 7, cv. 1 – pojmenovat a zakroužkovat předměty, spočítat, čeho je více a předměty, kterých je víc zakroužkovat

ČLS – S Pepou do školy

  • str. 7, cv. 1 a 3
  • str. 10, cv. 2

STŘEDA 11. září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy

  • str. 9, cv. 2 – přečetli jsme všechny značky a uvedli první hlásku, kterou daná značka začíná. Toto písmeno jsme poté pod značku napsali (např. auto – hláska A – pod auto napíšeme písmeno A). Zároveň jsme značky kreslili ke jménům, jejichž první hlásky jsou stejné (např. Adam – autíčko, Van – veverka…)
  • str. 9, cv. 3 – žáci zkoušeli napsat své jméno, případně i příjmení

Matematika

  • str. 5, cv. 2 – počítali jsme předměty a správně je spojovali s prsty na ruce, pojmenovávali jsme geometrické tvary
  • str. 6, cv. 1 – žáci dokreslovali kolečka dle počtu obrázků (samostatná práce)

10. září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy

  • str. 5, cv. 2 – spojit barvy s prvním Pepou (např. červená – boty, popruhy aktovky, rozlišovat světlou/tmavou barvu), označit dva stejné obrázky Pepy (odůvodnit, proč daný obrázek není stejný – např. má oranžový batoh)

Člověk a jeho svět (prvouka) – S Pepou do školy

  • str. 6, cv. 1 – vybarvit kroužky na budově dle barevných rámečků a vystříhnout výřezy a dolepit je do obrázku školy.
  • cv. 2 – škrtnout okno, které se nevyskytuje na budově školy
  • cv. 3 – zakreslit, kudy Pepa šel dle následujícího diktátu: Brzy ráno přišel Pepa do školy. Jako první zamířil do šatny, kde si nechal boty a obul si přezůvky. Poté šel do své třídy, do 1.A. Ke své lavici si položil aktovku a ještě, než začalo vyučování, odešel na klučičí záchod. Když si myl ruce, zjistil, že si v šatně nechal tělocvik. Vypravil se proto do šatny, vzal si batůžek s oblečením a vydal se zpět do třídy. Když skončilo vyučování, šel Pepa na záchod a poté do družiny. Když si pro něj přišla maminka, z družiny šel do šatny, kde si přezul boty, papučky uložil do skříňky a s maminkou odešel ze školy domů.

9. září 2024

Český jazyk

S Pepou do školy, str. 9, cv. 1:

  • Vybarvit každé písmeno ve sloupci jinou barvou, následně hledat písmena ve jménech dětí a danou barvou je zakroužkovat

Čárymáry:

  • str. 2 – Houpy, houpy, medvídku, spinkej aspoň chvilinku – dolní oblouček

Uvolnění ruky:

  • kapičky – dotýkání se palce s ostatními prstíky (palec – ukazováček, palec – prostředníček, palec – prsteníček…)
  • kroužení zápěstí na obě strany
  • cviky s malým míčkem (buď klasickým hopíkem, nebo pěnovým) – míček mačkáme v dominantní ruce, předáváme si ho z jedné ruky do druhé, položíme ho na stůl, na míček dáme dlaň a krouživými pohyby ho posunujeme)

Matematika:

Str. 3, cv. 2 – spočítat předměty v kruhu a správně je spojit s prsty na ruce uprostřed.

Str. 4, cv. 1 – pojmenovat ovoce, spočítat jej a zakreslit dle předlohy

Str. 4, cv. 1 – pokračování v řadě, navazování – červená, dvě modré, červená…

6.září 2024

Matematika

  • určování předmětů před/za/vedle/nad…
  • čtení obrázků v řádku a sloupci (pomůcka: řádek – rozpažit ruce, sloupec – ruce nahoru = žák si lépe zapamatuje rozdíl mezi sloupcem a řádkem)

Učebnice Matýskova matematika, str. 2:

  • cv.1 – povídání o tom, co vidí na obrázku – co je před chlapečkem? Co je za chlapečkem? Jakou má chlapec barvu vlasů? Co drží holčička v rukou?
  • cv. 2 – čtení obrázků (orientace 1. řádek, 2. řádek)
  • cv. 3 – čtení obrázků (orientace 1., 2., 3., sloupec, 1.,2.,3. řádek)

Český jazyk – S Pepou do školy:

Str. 4, cv. 2 – zakroužkovat rozdíly

Str. 5, cv. 1 – spojit Pepu, Áju, mámu a tátu se svým stínem, na papír opsat slova: Pepa, Ája, máma, táta.

5. září 2024

Český jazyk – S Pepou do školy, str. 4:

  • cvičení 1 – opis jména PEPA do modrého rámečku (žáci si to pouze zkouší, koordinace oko-ruka na modrý řádek)
  • cvičení 3 – zrakové vnímání, rozdílné obrázky jsme škrtali, nevybarvovali. Důležité je vždy odůvodnit, čím se rozdílný obrázek od ostatních liší

Čárymáry – str. 1 – uvolňovací cviky sluníčko (důležitá je uvolněná ruka, správné držení tužky, správný sed, říkání básničky)

Uvolnění ruky:

  • kapičky – dotýkání se palce s ostatními prstíky (palec – ukazováček, palec – prostředníček, palec – prsteníček…)
  • kroužení zápěstí na obě strany
  • cviky s malým míčkem (buď klasickým hopíkem, nebo pěnovým) – míček mačkáme v dominantní ruce, předáváme si ho z jedné ruky do druhé, položíme ho na stůl, na míček dáme dlaň a krouživými pohyby ho posunujeme)

Čtení obrázků zprava doleva – my dělali na tabuli, doma lze použít jakékoliv obrázky. Důležité uvědomění, že čteme zleva doprava. Zkoušet poznání první a poslední hlásky.

4. září 2024

Dnes jsme vypracovali první stranu v učebnici S Pepou do školy. Jedná se o stranu č. 3.

  • cvičení 1 – nevybarvujeme, pouze si povídáme o tom, co vidíme na obrázku.
  • cvičení 2 – přečíst obrázky zleva doprava (ukazování prstem na každý obrázek), vybarvit černobílé obrázky.
  • cvičení 3 – vybrat správný tvar 1.A a vybarvit jej žlutě. Do modrého rámečku zapsat třídu, kterou žák navštěvuje – v našem případě tedy 1.B